fredag 26 februari 2010

B R A N D L A R M

Tidigare idag hörde jag brandlarmet då jag var i köket men trodde det var huset mittemot så jag brydde mig inte så mycket eftersom att jag såg att de inte brann... Hemskt att man har så lite respekt för det eller tror att det inte ska vara något farligt.. Nåväl, tiden gick & då jag tittade ut efter 10 min igen stod det lite folk på gården & shit då klädde jag på mig fort som katten & gick ut... när jag väl kom ut så var det ju för fasen vårt hus som larmade...
Vi hittade inget "fel" först sen såg vi att det kom ut vatten från ett av trapphusen & när i öppnade dörren FORSADE det ut vatten, ett rör i taket hade gått (vi har nämligen ett sprinkelsystem i huset) & nu när det varit så kallt har det tydligen frysit & nu när det är varmare igen så har det exploderat! Så nere i förrådet var det två förråd som hade 20 cm med vatten, brandbilen kom & det gick ju trotsallt bra men väggar ,golv & folk ssaker blev ju förstörda.
Man får väl på nåt sätt känna lite glädje att vi bara hyr lägenhet i huset & framförallt att ingen blev skadad!

Inga kommentarer: